Macu.ee e-poe müügi- ja tagastustingimused
Veebipoe macu.ee (edaspidi Veebipood) omanik on Margot Fashion OÜ (registrikood 16841182), asukohaga Kanarbiku tee 12-3, Järveküla Harjumaa Rae vald.
Müügilepingu kehtivus, kauba- ja hinnainfo
- Müügitingimused kehtivad Veebipoest kaupade ostmisel.
- Veebipoes müüdavate toodete hinnad on märgitud toodete juurde. Hinnale lisandub tasu kauba kättetoimetamise eest.
- Kauba kättetoimetamise tasu sõltub ostja asukohast ning valitud kättetoimetamise viisist.
- Kättetoimetamise tasu kuvatakse ostjale tellimuse vormistamisel.
- Teave kauba kohta on esitatud Veebipoes vahetult kauba juures.
Tellimuse vormistamine
- Kauba tellimiseks tuleb lisada soovitud tooted ostukorvi. Tellimuse vormistamiseks tuleb täita nõutud andmeväljad ning valida sobiv toodete kohaletoimetamise viis. Seejärel kuvatakse ekraanile tasu suurus, mille saab tasuda pangalingi kaudu või muu makselahenduse abil, mis Veebipoe valikus on.
- Leping jõustub alates tasumisele kuuluva summa laekumisest Veebipoe arvelduskontole.
- Kui tellitud kaupa ei ole võimalik tarnida seoses kauba lõppemisega või muul põhjusel, teavitatakse sellest ostjat esimesel võimalusel ning tagastatakse tasutud raha (sh kauba kättetoimetamise kulud) üldjuhul 1-3 tööpäeva jooksul. Sõltuvalt makseviisist võib laekumine aega võtta kuni 7 tööpäeva.
Kohaletoimetamine
- Kaupu saadetakse järgmistesse riikidesse: Eesti, Läti, Leedu, Soome.
- Kauba saatmiskulud kannab ostja ning vastav hinnainfo on kuvatud saatmisviisi juures.
- Laos olemasolevad eestisisesed saadetised jõuavad üldjuhul ostja määratud sihtpunkti 2-3 tööpäeva jooksul alates müügilepingu jõustumist. Väljaspool Eestit toimub kohaletoimetamine 7 kalendripäeva jooksul. Juhul, kui tootelehele ei ole märgitud, et kaubal on pikem tarneaeg, siis see tähendab automaatselt, et toode on laos olemas.
- Eraldi märgistatud järeltellimisega tooted toimetatakse kohale vastavalt tootelehel märgitud tarneajale.
- Erandlikel juhtumitel on õigus kaup kohale toimetada kuni 30 kalendripäeva jooksul.
- Kui Veebipood on veebilehel või tellimuse kinnituses teavitanud ostjat tarneprobleemidest ja 30 kalendripäeva ületavast tähtajast, kohaldub Veebipoe poolt avaldatud tähtaeg.
Kauba kontroll
- Kauba kättesaamisel kohustub klient avama tootepakendi ettevaatlikult, pakendit ja tooteid kahjustamata. Kui tootepakendit on võimalik avada seda kahjustamata, kuid klient on rikkunud pakendit, on müüjal õigus kaupade tagastamisel nõuda tootepakendi väärtuse vähenemisega tekitatud kahju hüvitamist, mis arvestatakse maha kliendile tagastatavast ostusummast. Juhul, kui tootepakendit ei saa avada seda kahjustamata, ei vastuta klient rikutud pakendi eest.
- Juhul, kui klient avastab kauba kättesaamisel, et talle on saadetud vale või defektne kaup või kaup ei jõua kliendini heas seisukorras ja kinnises pakendis, tuleb sellest koheselt teavitada müüja klienditeenindust.
- Müüja vastutab kliendi poolt ostetud kauba eest selle transportimise jooksul. Kauba kättesaamise hetkest läheb kauba juhusliku hävimise ja kahjustumise risk üle kliendile.
Kauba tagastamine, lepingust taganemine, tagasimaksed
- Kliendil on õigus põhjust esitamata lepingust taganeda 30 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest v.a toote puuduste ilmnemisel.
- Kauba tagastamiseks peab klient Veebipoodi teavitama tagastuse soovist e-posti aadressil info@macu.ee või läbi Facebooki platvormi chati ning saatma selle Veebipoe poolt antud tagastuskoodiga pakiautomaati või kokkuleppel tagastama mõnel muul moel.
- Klient on kohustatud taganemisõiguse kasutamisel tagastama kauba müüjale hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest.
- Tagastamisega seotud kulud kannab ostja. Toodet ei tule tagastada originaalpakendis juhul kui pakendit ei olnud võimalik avada pakendit kahjustamata.
- Selleks, et veenduda kauba sobivuses ehk kauba olemuses, omadustes ja toimimises, on kliendil lubatud kaubaga tutvuda ja seda proovida viisil, nagu seda on lubatud tavapäraselt teha poes. Selle käigus tuleb tagada, et kauba ja selle pakendi seisukorda ei halvendataks. Näiteks võib moekaupu ja jalanõusid proovida, kuid ei tohi võtta kasutusele ja neid kanda. Kauba lubatust muul viisil kasutamiseks ja seeläbi kauba halvendamiseks peetakse seda, kui selle kauba eeldatav müügihind ei oleks samadel tingimustel müües enam sama Müüja poolt müüdava samaväärse uue kaubaga, vaid madalam. Muuhulgas võidakse lubatust muul viisil kauba kasutamiseks pidada seda, kui klient on eemaldanud kaubaga tutvumisel selle küljes olevad esemed (nt etiketid), mis on kaubale paigutatud selle seisukorra kaitsmiseks, ning nende eemaldamise tulemusena ei ole selle kauba eeldatav müügihind samadel tingimustel müües enam sama Müüja poolt müüdava samaväärse uue kaubaga, vaid madalam.
- Juhul kui klient on kaupa kasutanud muul viisil, kui on vajalik ja lubatud kaubaga tutvumiseks ja selle proovimiseks punktis 5.5 ettenähtud korras, ning seetõttu on tagastamisele kuuluv kaup halvenenud või kauba väärtus vähenenud, sh on kahjustatud toote pakendit, siis vastutab klient kauba kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest. Sellisel juhul on müüjal õigus nõuda kliendilt kauba kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest kahju hüvitamist. Müüjal on ühepoolselt õigus arvestada väärtuse vähenemisele vastav kahjuhüvitis maha kliendile tagastatavast ostusumast.
- Kauba väärtuse vähenemise ulatuse määrab Müüja kasutades vajadusel eksperdi arvamust. Eksperdina aktsepteeritakse kauba tootjat ja maaletoojat. Kui klient ei nõustu väärtuse vähenemise arvamusega, siis annab väärtuse vähenemise kohta siduva arvamuse Müüja poolt valitud sõltumatu ekspertiisibüroo. Kui ekspertiisibüroo arvamus kinnitab Müüja hinnangut väärtuse vähenemise kohta, siis hüvitab ekspertiisikulud klient. Kui ekspertiisbüroo arvamus ei kinnita Müüja hinnangut väärtuse vähenemise kohta, siis kannab ekspertiisi kulud Müüja. Juhul kui klient ei nõustu sõltumatu ekspertiisibüroo arvamusega, on tal õigus pöörduda vaidluse lahendamiseks Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole.
- 30-päevane tagastamisõigus ei kehti kauba puhul
- mis on valmistatud kliendi isiklikke vajadusi arvestades (nt kliendi mõõtude järgi),
- juhul kui klient on ümbrise avanud; suletud pakendiga asjadele, mis ei ole kõlblikud tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel,
- kui pärast kohaletoimetamist on pakend avatud (nt kosmeetikatooted, pesu, bikiinid, parfüümid).
- Juhul, kui klient on tehingust taganenud, tagastab müüja kliendile ostusumma arvestades müügitingimustes sätestatud erisusi koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisavalduse jõudmisest müüjale.
- Veebipood võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni ostja on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.
- Tagasimakse tehakse alati samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.
- Juhul kui tagastatud on ainult osa kaupa, siis saatmiskulud tagastatakse ostjale proportsionaalselt.
- Taganemisõigus ei kohaldu, kui ostjaks on juriidiline isik.
- Veebipoel on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda ostjalt tagasi kaup, kui kauba hind veebipoes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.
- Kauba vahetamine
- Kliendil on õigus kaupa ümber vahetada 30 kalendripäeva jooksul arvestades Müügitingimustes toodud punkt 5 tingimusi kauba tagastamiseks.
- Kauba vahetamiseks peab klient ühendust võtma Veebipoega e-postil info@macu.ee või kirjutama oma soovis Facebooki chatti.
- Kaupa saab vahetada samaväärse summa ulatuses. Uue kauba saatmise kulud kannab ostja, väljaarvatud juhul kui kauba vahetus toimub Veebipoe süül (saadeti vale kaup).
- Juhul kui vahetatava kauba ja transpordi kulud ületavad esmase ostu kulusid, tuleb Ostjal vahe vastavalt Veebipoe esitatud arvele enne uue kauba välja saatmist tasuda.
- Väljavahetatav kaup postitatakse Ostjale peale esmase tellimuse tagastamist.
Pretensiooni esitamise õigus
- Veebipood vastutab ostjale müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul, alates kauba üleandmisest ostjale. Sellest esimese aasta jooksul asja üleandmisest ostjale eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on Veebipoe kohustus.
- Ostjal on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul veebipoe poole, saates e-posti aadressile info@macu.ee või helistada telefonil: +372 5657 3335.
- Veebipood ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist tarbija tegevuse või tegevusetuse tõttu (vale kasutusviis, õnnetusjuhtum vms) või kui tegemist on asja tavapärasest kasutamisest tingitud normaalse kulumisega.
- Kui Veebipoest ostetud kaubal on puudused, mille eest Veebipood vastutab, parandab või asendab Veebipood puudusega kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab Veebipood ostjale kõik müügilepinguga kaasnenud tasud. Veebipood vastab tarbija esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 kalendripäeva jooksul.
- Vaidluste lahendamine
- Kui ostjal on Veebipoe osas pretensioone, tuleb need saata e-posti aadressile info@macu.ee või helistada telefonil: +372 5657 3335.
- Kui ostja ja Veebipood ei suuda lahenda vaidlust kokkuleppe teel, siis on ostjal võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni poole. Menetlustingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada https://ttja.ee/tarbijavaidluste-komisjon.
- Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada ostja ja Veebipoe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Ostja kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.