- 27. juuni 2024
- 0 comments
Kas Kas meile tõesti on vaja veel ühte naistemoe (e-)poodi? No ja kuidas see siis nüüd teistest eristub… ühesugused kõik need väiksed kohalikud poed…
Mina, Margot, Macu.ee looja arvan, et tegelikult on küll vaja ja ma kohe selgitan, miks…
Ma olen seda turgu jälginud ja kasutanud aastaid, no peaaegu 20 aastat ning olnud suure osa Eesti naisteriiete e-poodide ja nö butiikide klient. Jah, lugesid õigesti, olnud klient. Tänaseks on paljud neist kas tegevuse lõpetanud või siis ei vasta minu nõudlikele ootustele – eranditega muidugi – meil on väga häid näiteid ja konkurentsivõimelisi kohalikke naistemoe (e-)poode ka väiksemate tegijate seas ehk siis see, mis edasi kirjutan – see ei käi kindlasti kõikide kohta.
Kõige häirivam probleem, millega ma kimpus olen olnud ja mida ma ei ole suutnud järjepidevalt isiklikult aksepteerida ning olen loobunud ostmast paljudest kohtadest, on olnud SUHTUMISSE KLIENTIDESSE. Just nimelt – see on see, mis võtab selle ilusti kokku:
Suhtumine:
“Anna mulle oma raha ja mul on savi, mis edasi saab”
Kas oled kunagi nii tundnud? Mina olen.
- Kaup ei vasta pildile – pildil näeb välja kui premium toode, kuid reaalsuses ei julge sellega prügigi välja viima minna.
Üle töödeldud pildid, toote fotod, kus erinevad värvid on silmnähtavalt photoshopitud esialgse pildi peale jne… - Kaup ei vasta suurusele ja seda ei ole välja toodud mõõtudega.
See näib olevat üsna tavapärane, et iga toote juurde pannakse nö kohustuse linnukese saamiseks üks üldtabel, kus on siis mõõdud välja toodud omamata mitte mingisugust seost reaalse eluga. Ma ei usalda neid enam ammu. Selle tõestuseks on kasvõi see, et seeliku all on mõõdutabel, kus on sisesääre mõõt või rinna ümbermõõt… - Tagastamise soovist ei taha keegi midagi kuulda, rääkimata seadusega reguleeritud tarbijaõiguste täitmisest, mis tagastuse õigusega seotud on…
Kas teate, kui palju on erinevad “butiiigid” mind sotsiaalmeedias ära blokeerinud, sest ma olen soovinud kaupa tagastada või soovinud tagastamise järel seadusega ettenähtult raha tagasi saada? No 5+ poodi kindlasti… pluss rida e-poode, kellega lihtsalt suhtlus sel teemal on olnud väga ebameeldiv… - Mu viimase aja “lemmik” – nii hämmastav, kui see ka ei tundu – KLIENTIDE HÄBIPOSTID!
See, kuidas ostust loobunud kliente avalikult üles puuakse nö ning chatte üles riputatakse… tase! Kallis naine, kas sa tead ikka, et sul on õigus oma ostusoovist loobuda ja seda isegi mitte põhjendada? Erisus seaduses on vaid juhul, kui on toode on tehtud sinu mõõtude järgi – spetsiaalselt sulle õmmeldud. Kõik, mis on standard mõõdus ja “tellitud isiklikult sulle” – seadusega on sul õigus loobuda oma ostusoovist ning samuti võid sa neid tooteid tagastada vastavalt seaduses ettenähtud tingimustele! Mul on väga kahju, kui oled nende seas, kes on pidanud seda alusetut häbiposti isiklikult kogema!
Ma julgen väita, et kohalike väikeste naistemoe e-poodide maine on tänaseks üsna laialdaselt kehv ja usaldus nende vastu läbi aegade madalaim ning see mõjutab turgu juba üsna palju. Lisaks on meil majanduslangus ning Aasia gigantidest müügiplatvormid löövad hinnaga ja sõna otseses mõttes viivad kohalike Euroopa tegijate konkurentsivõime alla. Mõeldes äriliselt, siis need on piisavad põhjused, miks pidada mind peast veidi hulluks, siseneda sellesse ärisse sellisel ajal ja sellises turuolukorras. Aga ma usun sellesse siiski, sest ma näen, et on nii palju asju, mida saaks teha teisiti ja paremini. Ma ei saa küll muuta majandusolukorda Eestis, ma ei saa bännida EU-st meie majandusele niigi keerulisel ajal olulist põntsu andvat Hiina sissetungi, kuid ma saan tõestada seda, et kohalikul tasandil saab teha paremini ja kliendist hoolida.
Minu isiklik lubadus sulle armas naine, kes sa oled siia seda postitust lugema tulnud:
- Sa oled meile oluline, päriselt! Sa ei ole lihtsalt üks klient, vaid PÄRIS INIMENE, NAINE – KAUNIS, ARMAS, SÄRAV, EHE JA IMELINE – koos oma murede ja rõõmudega, koos oma iseloomu ja maitsega ja me austame ja arvestame sellega.
- Mu suurim soov on see, et oleksid meie käest tellitud kaubaga päriselt ka rahul! Ja kui peakski juhtuma, et sa mingil põhjusel ei ole rahul – misiganes on see põhjus, siis ei ole sa lihtsalt enda rahast ilma jäänud ja saanud kappi järjekordse seisma jääva hilbu, vaid sa saad selle mugavalt ja ilma ebameeldiva tagasipeegeldusta tagastada. Ma luban, et see on minu jaoks väga okei!
- Annan endast parima, et kaupa demonstreerida ja kirjeldada võimalikult täpselt, et hirme maandada juba enne ostu, kuid siiski kinnitan uuesti üle – tagastamine on ikkagi ja alati okei ja me pakume seda lausa 30-päeva jooksul. Oleme aktiveerinud DPD-ga sellise teenuse, et paki kättesaamise järel tuleb emailile automaatselt ka tagastamiseks mõeldud PIN-kood, juhuks kui peaksid seda vajama.
- Oleme oma toodete kvaliteedi osas väga kriitilised – enamik kaupa, mis müügis, on kohe koha peal olemas ning teame, millega on tegu. Oleme käinud ise kohapeal mitmesajas hulgi ettevõttes, mille toodete kvaliteediga tutvunud, valinud välja meile sobivad ja lisaks tellinud erinevaid brände erinevatest kohtadest saades infot üldise kvaliteedi kohta. Võib tulla ette, et me tellime kaupa, mida me ei ole varem näinud, kuid kui kohale saabumisel selgub, et see ei vasta meie standarditele, siis võtame kasutusele vastavad toimingud ning sina ei pea selle tõttu kannatama.